wtorek, 5 czerwca 2018

Jak ozdobić drewniane pudełeczko- tutorial / How to decorate wooden box- tutorial

Witam was cieplutko:)

Dzisiaj przygotowałam dla was krótki tutorial do ozdobienia zwykłego, drewnianego pudełeczka. Ponieważ nie chciałam dawać bardzo dużo ozdób, praca nad nim nie zajęła mi dużo czasu i nawet udało mi się cały proces sfilmować, a link do niego podam wam na końcu tego postu. Do tej pracy użyłam dwóch tekturek i szablonu ze Snip-Art a resztę zobaczcie sami:)

Warm welcome everyone :)

Today I have prepared for you short tutorial on how to embellish small, wooden box. Since I decided not to add too many embellishments, the whole process was quite swift and I even managed to make a short video, to which I will provide the link at the end of this post. For this project I used two chipboards and a stencil from Snip-Art. Just have a look:)




Na początku nałożyłam dwie warsty gesso żeby przygotować pudełko do dalszej pracy (środek pudełka zostawiłam taki, jaki był, czyli bez gesso ponieważ lubię dotyk drewna. Uważam również, że gesso może byc trochę klejące w zależności od tego, co będzie trzymane w pudełku).

Firstly I applied double layer of gesso onto the box (leaving the insides uncovered- I love the touch of wood and more importantly I am thinking that gesso may get a little sticky depending on what will be kept in  the box).



Kiedy gesso wyschło ( nie mam cierpliwości, więc suszę suszarką:), użyłam szablonu Tło Ornamentowe i pasty modelującej. Nie nakladałam pasty na całe pudelko, chciałam tylko zaakcentować parę miejsc, szczególnie tych narożnych.

When the gesso dried out ( I have no patience, so I used heat gun:), I used stencil Tło Ornamentowe with modeling paste- not everywhere on the box, just in few places. I wanted mostly to add some accents to the corners.



Następnym krokiem było dodanie szablonu na wieczko pudełeczka. Wybrałam do tego elegancki szablon Tło Ażur- Ornament. Wszystkie dodatki klejone były albo przy pomocy Tacky Glue, albo 3D mat gel.

The next step was to add chipboard to the box's lid. For that purpose I decided to use very elegant chipboard Tło Ażur- Ornament. All embellishments were glued either with Tacky glue or 3D mat gel.



Ponieważ nie podobał mi się fakt, że wieczko było bardzo plaskie, zdecydowałam się dodać trochę pasty drobnoziarnistej wokól szablonu.

Because I didn't like the fact that box was too flat, I decided to add some fine-grained paste beside the chipboard.



Ostatnim krokiem przed dodaniem koloru było przyklejenie wszystkich dodatków, kwiatka, liści i 3 tekturowych motylków ze Snip-Art.

The last step before adding color was to glue all the embellishments and I used flower as a focal point and 3 chipboard  butterflies from Snip-Art. 


Po wyschnięciu kleju (i tu już nie da sie oszukiwać, trzeba spokojnie odczekać aż klej sam wyschnie:), dodałam mgiełki od Lindy's Gang- różowa i szara. Po wyschnięciu pokryłam wszystko opalizującym woskiem do Finnabair, dodałam stempelkiem troszkę tekstu na skrzydełkach motyli i na kwiatku i przykleiłam naklejkę z napisem.

After the glue has dried out (and you can't cheat here, the glue needs to air-dry for the best effects:), I added mists from Lindy's Gang in pink and grey. When the mists were dry, I covered all with opal effect waxes fro; Finnabair, added some script stamping and word sticker.


Tak wygląda gotowy projekt/  This is the project:










Użyłam/ I used:





Link do mojego video:

https://youtu.be/jQGFfHivGjU

Do zobaczenia wkrótce!  See you soon!

Asia





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz