wtorek, 13 listopada 2018

Secesyjne tło z sercem/ Art Nouveau background with a heart by Asia

Hej kochani:)
Jesteście gotowi na tutorial? :) Mam nadzieję, że tak i że zechcecie spędzić ze mną parę minut. Dzisiejszy projekt to rodzaj blejtramu, choć tak naprawdę blejtramem nie jest.  Pomysł na tą pracę chodził za mną już od dawna, czyli od momentu kiedy po raz pierwszy zobaczyłam prześliczną, dwuwarstwową tekturkę Secesja. A ponieważ jest to jedna z moich najukochańszych tekturek, miałam spory problem by zdecydować, co do niej dodać by móc ja zakryć jak najmniej.  Wymysliłam i wytworzyłam sobie takie właśnie projekt, a  poniżej znajdziecie opis jego wykonania krok po kroku:)

Hi dears:)

Are you ready for a tutorial? :) I hope you are and that you have few minutes to spend here with me:)
My today's project is a type of canvas, even though this is not a real canvas. The idea to create this project was stuck with me for quite a while now, basically from the moment when I first laid my eyes on the truly beautiful, two-layered Art Nouveau background chipboard. And because this is one of my most loved chipboards, I had a big problem on deciding what to add to it so the project will be nice and the background still visible. So I imagined and created this project, for which you'll find the step-by-step tutorial below:)




Moja ulubiona tekturka to tło warstwowe Secesja. Przygotowałam dla niego bazę o tych samych rozmiarach z twardego kartonu i wycięłam w nim otwór by móc zawiesić go na ścianie. Wszystkie części pokryłam bezbarwnym gesso.

My favourite chipboard is called Secesja- Art Nouveau. I cut for it a base of the same size from heavy duty cardboard and punched a hole in the middle, which can serve to hang it on the wall. All the parts were covered with clear gesso.



Kolejnym krokiem było pokrycie tektury złotą, metaliczną farbą z zestawu Patina Effect Paste i po jej wyschnięciu naklejenia na nią pierwszej warstwy tekturki. Użyłam do tego celu 3D mat gel, który wysycha bezbarwnie.

The next step was to cover the cardboard base with golden metallic paint from Patina Effect Pastes and then, after drying, adhere the first layer of the chipboard to it. For that purpose I used 3D mat gel which dries clear.



Następnie powtórzyłam ten sam krok z doklejona tekturka- tzn pomalowałam ją na złoty kolor, wysuszyłam i dokleiłam ostatnią warstwę. Znowu po wyschnięciu kleju pomalowałam ja na złoty kolor. Przy malowaniu wielowarstwowych tekturek bardzo ważne jest malowanie ich pojedynczo i kiedy są dobrze wyschnięte. Malowanie pojedynczo pozwala na dokładne pokrycie farbą i dostanie się do wszystkich zakamarków, a wysuszenie zapobiega ewentualnemu  rozdzieleniu się tekturki.


Then I repeated the same step with already glued chipboard- I painted it with the same golden colour, dried it and adhered the last layer. After the glue was dry, I painted the top layer with the same paint. When covering layered chipboards with paint very important thing to remember is to paint one by one to get to the least accessible crooks and crannies. Drying it well after each step helps to keep the chipboard intact.



Kolejny krok to nałożenie dwóch pozostałych kolorów dających efekt patyny- niebieskiego i zielonego. Naniosłam je starym pędzlem, a po zakończeniu przetarłam lekko by pozbyć się nadmiaru grudek. Na koniec nałożyłam na całość- w szczególności na wierzchnią warstwę, metalowy wosk.
Postanowiłam użyć także tekturki z gałązkami, ale tym razem zostawiłam ja w stanie naturalnym, aby stworzyć trochę kontrastu z dobrze nasyconym kolorami tłem. Przykleiłam je także za pomocą mat gel, próbując stworzyć coś na kształt żył i arterii. 

Next step was adding the last two patina colours- blue and green, with an old brush. At the end I removed the excess of grit from the project and added to it, especially the top layer, metallique wax.
I decided to use another chipboard, this time with branches and I also left it untreated. I wanted to create a little bit of contrast with the background. I glued the branches to the canvas with mat gel, trying to create something similar to veins and arteries.




Dołożyłam troszkę poszarpanej gazy, mini kamyki i na  koniec pomalowane na czerwono i popękane dzięki Crackle Paste serce. Aby kolor serca wiązał się z tłem, pomalowałam brzegi projektu również na ten sam kolor. Do tego dwie naklejki z napisami  i gotowe:)
I added some torn cheescloth, mini art stones and at the very end painted in red and covered in crackle heart. To connect the colour of the heart to the canvas, I painted canvas edges with the same red colour. Added two word stickers and my project is ready:)












Link do mojego video tutorialu/ Link to my video tutorial:

https://youtu.be/jprH12V1PoQ



Użyte produkty od Snip-Art/ Snip-Art products used:






Dziękuje bardzo za wizytę na naszym blogu i do zobaczenia wkrótce!
Thank you for visiting our blog and see you soon!

Pozdrawiam/ Hugs
Asia


3 komentarze:

  1. O matko! Jaka fantastyczna praca:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fascynujący projekt :) Jestem zaintrygowana jak te gałązki pięknie współgrają z główną kompozycją przypominając arterie... <3 Pozdrawiam Marlena

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej Marlena i Magda! Dziekuje pieknie za mile komentarze! Ciesze sie ze moja praca wpadla wam w oko! Pozdrawiam serdecznie! Asia, xo

    OdpowiedzUsuń