wtorek, 28 sierpnia 2018

Kartka z jesiennym bukiete- kurs / A card with an autumn bouquet - tutorial.



Cześć!
Tu Marta. Co powiecie na wspólne kartkowanie? Dzisiaj chciałabym Wam pokazać mój prosty kurs na kartkę z jesiennym bukietem. 

Hello!
It's Marta here. 
How about making some cards together? Today I would like to show you my simple tutorial for a card with an autumn bouquet. 


Zacznijmy od bazy. Ja mam kwadratową, ale każdy kształt się nada. Przygotujcie sobie też ulubione maski ze SnipArt. Ja uwielbiam te z damaskami. 
Let's start with a cardbase. I have a square one, but anything goes. Prepare your favorite SnipArt stencils. I love the ones with damasks.  


Przytnijcie papier scrapbookingowy tak, by oba boki były o centymetr krótsze od bazy
Cut a piece of scrapbooking paper in squares with sides 1 cm smaller than your base. 


Postarzanie brzegów, to zawsze dobry pomysł. Używam do tego mojego ulubionego odcienia tuszu Distress - Tea Dye. 
Distressing edges is always a good idea. I'm using my favorite shade- Distress Ink - Tea Dye


Teraz bierzemy paseczek papieru scrapbookingowego i obdzieramy mu brzegi (także przetarłam je tuszem). Przyklejcie go po prostu klejem. Nie używamy tu żadnych podklejaczy 3d, bo chcemy użyć maski. 
Take some stripes of scrapbooking paper and thorn the edges (I distressed them with ink too). Stick them only with glue, don't use any 3d foams, because we want to add a pattern with the stencil. 


Wzór przez maskę nakładam tu i tam (nie musicie się mocno zastanawiać gdzie ma być, po prostu zróbcie parę mazów pastą przez maskę), następnie suszymy.
I add some patterns from the stencil here and there (you don't have to think too much where should it be, just add it randomly in few spots), then dry. 


Tekturki pokrywam tuszem do embossingu (jeśli nie macie specjalnego tuszu, zwykły tusz Distress też będzie w porządku). Nie robię tego bardzo precyzyjnie, bo chcę uzyskać bałaganiarski efekt vintage. Następnie posypuję pudrem i po zsypaniu nadmiaru z powrotem do słoiczka topię puder nagrzewnicą. Podobnie jak w przypadku pasty, nie zastanawiam się za bardzo nad ich rozmieszczeniem, po prostu przyklejcie je na kartkę.  
I cover the chipboards with embossing ink (I don't do it too precisely, because I want to reach a messy vintage look) and sprinkle the powder on it. Then use a heatgun to melt the powder. 
When the chipboards are ready a stick them randomly on my card. 


Teraz najlepsza zabawa- ozdabianie. Wybierzcie elementy, którymi chcecie ozdobić swoją kartkę. Wiedziałam, że te wściekle pomarańczowe kwiatki pewnego dnia będą przydatne ;) 
Dekorowanie zawsze zaczynam od największego elementu (w moim przypadku to wycięty z wzorzystego papieru bukiet, który podklejam na piankę). Następnie dodaję największe kwiaty i dopełniam mniejszymi. Gdy klej jest jeszcze mokry dopełniam kompozycję listkami wciskając je pod kwiaty. Na końcu trochę gałązek i owocków.

Time for the best part- decorating. You can choose any elements you like to make your decoration. I knew these crazy orange flowers can be useful one day ;). I start with the biggest element (die-cut flowers). After that I stick the biggest flowers, then leaves and at the end some twigs and fruits. 


Dodałam też trochę sznurka i wyciętych z papieru motylków.
I've also added some twine and butterflies. 


Mój początkowy plan zakładał, że będzie to prosta kartka clean and simple, ale skończyło się na całym bukiecie. Wydaje mi się, że nie potrzebujecie szczegółowej fotorelacji z jego tworzenia, bo najlepszą zabawą jest dekorowanie po swojemu. Po prostu dajcie się ponieść. (Ok, prawda jest taka, że mnie poniosło tak bardzo, że zapomniałam robić zdjęcia w trakcie... ;) )
At first I wanted to make it clean and simple, but it has ended as always with a full bouquet. I think you don't need to see step by step how I did mine, because the funniest part is doing it yourself. Just go with the flow! (Ok, the truth is I went with the flow so far that I forgot about making pictures at work in progress... ;) )

Jeśli spodobał Wam się kurs i odtworzycie moje kartki koniecznie dajcie znać w komentarzu, albo otagujcie mnie na instagramie (@martadebicka1) lub na koncie snipartowym (@snip.art) - chętnie zobaczę efekty :)  
If you will make your own version of these cards please let me know- I would love to see the result! :)  You can also tag me on instagram @martadebicka1 or on SnipArt's one: @snip.art
Have fun!






Dzięki za odwiedziny!
Thanks for stopping by! 

-Marta D. 


Użyłam/ I used:







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz